Berlijn , dag 1 - Reisverslag uit Hansaviertel, Duitsland van BjoMirSwe - WaarBenJij.nu Berlijn , dag 1 - Reisverslag uit Hansaviertel, Duitsland van BjoMirSwe - WaarBenJij.nu

Berlijn , dag 1

03 Augustus 2015 | Duitsland, Hansaviertel

Vanmorgen ging de wekker om 04.15 uur... Snel douchen, aankleden en de auto inpakken... Na het nodige gepuzzel om alle bagage in de auto te krijgen, konden we dan om 05.30 eindelijk vertrekken.. M'n ochtendhumeur was sterk aanwezig en Björn vond het nodig om daar goed gebruik van te maken...die klier.. Ongeveer 5 uren rijden hadden we in de planning zonder het nodige oponthoud. Echter oponthoud hebben we niet gehad, alles liep zeer voorspoedig. Na 3 tussenstops kwamen we rond 10.45 aan in Beelitz Heilstätten. Hier stond in de planning om een oud verlaten ziekenhuis te bezoeken. Björn had op de BerlijnBlog gelezen dat het toegankelijk zou zijn... Eenmaal in de "spargelumgebung" aangekomen zagen wij het al vrij snel staan..na de nodige inspecties bleek dat het deel wat omschreven was in het boek niet toegankelijk was voor bezoekers, het was zelfs goed beveiligd. Aan de overkant van de weg lagen ook nog vervallen gebouwen die bij hetzelfde terrein hoorden die wel vrij toegankelijk waren. Na hier rondgelopen te hebben en wat foto's te hebben geschoten maar weer op weg naar de auto. De temperatuur was inmiddels ook flink aan het oplopen. Ondanks de problemen met de auto van Björn hebben wij ons prima gered. Nu op naar ons hotel in Berlijn. Lang leve de TomTom..hoe deden we dit vroeger ook alweer in al die hectiek? Zonder de nodige ruzie's vonden wij het hotel vrij snel. Miriam ging inchecken omdat Björn met de auto stond waar je niet mocht staan. Eenmaal ingecheckt, snel de auto geparkeerd en onze kamer opgezocht. Kamer 511, precies zoals we geboekt hadden met onze wensen. Aan de achterkant van het gebouw en vrij hoog zodat je niet het verkeer van de drukke straat hoort en niet de metro die onder het hotel door stuift. De boel uitgepakt en op onderzoek uit. Voordat we naar Berlijn gingen hadden we al een hele planning gemaakt met wat we allemaal wilden en wanneer gezien de hoeveelheid. Eerst een ABC-kaart kopen voor het openbaar vervoer. Daarna op zoek naar het juiste vertrekpunt. Dit bleek nog lastiger dan verwacht. Na het nodige gestuntel, toch gelukt om de weg naar Brandenburger Tor te vinden. Eenmaal daar merk je pas hoeveel verschillende soorten nationaliteiten er rond lopen. Zo ook, hoe verrassend ook, de chinezen met hun parapluutjes. Ook hier weer foto's kunnen schieten en op naar het volgende.. Gelukkig hoefde met die hitte niet alles met de metro..dus hup, lopend naar een holocaust-monument..ook hier massa's mensen... Vanuit hier konden we ook mooi lopend naar de plek waar Hitler's bunker heeft gestaan. Jammer genoeg was hier niks meer van over en moesten we het hebben van het informatiebord. Toen terug naar het Reichstag. Onderweg de nodige ambassades tegen gekomen met zware beveiliging erom heen. Vanuit Reichstag met bus 100 naar "Siegessäule"... Via een tunnel kwam je daar ivm een super druk kruispunt. Björn wilde graag helemaal naar boven lopen maar aangezien we inmiddels al 15 uren in de weer waren en de temperaturen niet zoals we de laatste weken gewend waren, had Miriam daar niet veel puf meer voor om helemaal naar boven te klauteren via een wenteltrap.. Na even in de schaduw te hebben gezeten terug naar bus 100 die ons weer terug bracht naar Zoölogischer garten. Inmiddels sloeg de klok 20.15 en zijn we terug naar het hotel gegaan. Even opfrissen en bijkomen in de airco en daarna op zoek naar wat te eten en een borrel. Tijdens de wandeling werden er folders uitgedeeld door proppers en die folder die we hadden gekregen leek ons wel wat en bleek dat nou net aan de overkant van de straat te zijn. Dus hop de straat over en wat te smikkelen bestellen.. Romiosini, een Grieks/Italiaans restaurantje. Een goede maaltijd voor weinig geld met een overheerlijke cocktail erbij.. Tegen de klok van 23.00 uur nog een rondje over de Kurfürstendamm, want we zaten nog niet aan onze kilometers voor vandaag. Daarna snel terug het hotel voor een nodige douche en slaap..dus voor nu zeggen wij welterusten. Morgen weer een nieuwe dag. De dag waarop we alweer 11 maanden bij elkaar zijn.

• 04 Augustus 2015 - 19:47

Lucia En Riko:

Hallo Bjorn en Miriam
    Zo te zien heel veel gedaan, en ook nog lekker gegeten.
    liefs en groetjes van ons