Berlijn, dag 2 - Reisverslag uit Hansaviertel, Duitsland van BjoMirSwe - WaarBenJij.nu Berlijn, dag 2 - Reisverslag uit Hansaviertel, Duitsland van BjoMirSwe - WaarBenJij.nu

Berlijn, dag 2

04 Augustus 2015 | Duitsland, Hansaviertel

Vandaag dag 2 in Berlijn. We begonnen vandaag omstreeks 12 uur met onze planning. De temperatuur was alweer flink opgelopen tot boven de 30 graden. Als eerste gingen we naar East Side Gallery. Hier staat nog een origineel stuk Berlijnse muur. Met daarop verschillende soorten graffiti van kunstenaars. Hier hebben we ff rondgelopen en wat foto's gemaakt. Daarna weer in de metro op weg naar het bekendste voormalig grensovergang, Checkpoint Charlie. Tegenwoordig spelen de commerciële belangen hier een grote rol. Ook hier een aantal foto's gemaakt en rondgekeken en weer in de metro op weg naar de Gedenkstätte Berliner Mauer. Ook hier was nog een stuk muur te zien, weliswaar een klein stuk met de nodige voormalige hindernissen erbij. Dit blijft onwerkelijk om te zien en te bedenken dat dit vroeger op deze manier aan de orde was. Ook hier weer de nodige fotomomenten. Toen maar besloten om ook nog naar Postdamer Platz te gaan. Hier is een mooi uitzicht over de hele stad bij de Panoramapunkt. Na entree te hebben betaald mochten we de lift in. De lift zou ons in 20 seconden van begane grond naar ongeveer 100 meter brengen. Dit ging echt razend snel, en voor het gevoel duurde het veel korter. Je vernam alleen aan je oren dat je snel naar boven ging en vice versa. Het is dan ook de snelste lift van Europa. Het uitzicht bovenop was ook echt geweldig. Toen was het tijd om terug te gaan naar het hotel om ons op te frissen en op zoek te gaan naar wat eten. Vlakbij ons hotel gingen we op zoek en we kwamen over een zomerse versie van de kerstmarkt. Dit was wel ff leuk, maar de honger werd ons de baas. Dus op zoek naar wat goed eten. Uiteindelijk vonden we een goed verstopte pizzeria. Ook hier smaakte het eten voortreffelijk. Vervolgens verder gelopen en nog een aantal drankjes gedaan bij een druk en gezellig kroegje. Toen maar besloten om de ogen te gaan sluiten en ons te gaan voorbereiden op de volgende dag.

• 05 Augustus 2015 - 09:17

Lucia:

prachtig zo te lezen, en het weer is daar ook goed bij ons de hele dag regen echte strortregen van s'morgens tot s'avonds en om 7 uur scheen de zon even. Dus jullie treffen het wel met het weer.