Berlijn/Rügen, dag 8 - Reisverslag uit Sassnitz, Duitsland van BjoMirSwe - WaarBenJij.nu Berlijn/Rügen, dag 8 - Reisverslag uit Sassnitz, Duitsland van BjoMirSwe - WaarBenJij.nu

Berlijn/Rügen, dag 8

10 Augustus 2015 | Duitsland, Sassnitz

Vanmorgen hoefden we niet al te vroeg. Uitchecken was pas om 12 uur. De laatste dingen in gepakt en nog even snel naar de Lidl voor de lege flessen en verse broodjes. Ook nog even door naar de schoenenwinkel waar Miriam mooie schoenen voor de winter had zien staan. Ze moest ze toch maar halen. Dus dit ook nog even snel gedaan. Daarna uitchecken en weg wezen. Op naar Rügen. Om Berlijn uit te komen kostte nogal wat tijd. Eenmaal op de Autobahn had onze Truus het niet goed met ons voor en reden we dus verkeerd. Ook dit kostte de nodige tijd. Maar uiteindelijk toch het juiste pad gevonden. Na zo'n 3,5 uur verder kwamen we dan aan bij Stralsund, hier moesten we de brug over naar het eiland. Het laatste stuk was voornamelijk 80/100 km weg en schoot voor geen meter op en er leek geen eind aan te komen. Hotel hadden we zo gevonden, dat kon niet missen. Na de boel te hebben uitgepakt op zoek naar wat eten. Echter was het wel bijna 20 graden kouder dan in Berlijn en moest dus de lange broek aan met vest/jas. Dit was wel even andere koek. Ook kwam er ander weer aan en begon het harder te waaien. Gelukkig hadden we warme kleding mee want anders waren we bevroren. Nu zitten we in het hotel aangezien alles hier vroeg dicht is en we nog niet iets gevonden hebben waar we nog even een drankje kunnen doen. Ook moesten we natuurlijk nog van 4 dagen een blog schrijven dus dat kon ook mooi. Het hotel is prima, anders dan in Berlijn maar er mankeert niks aan. Het is een wereld van verschil, een drukke stad als Berlijn en een rustig eiland als Rügen. Het enige wat je hier hoort is het getyp op de iPad en de wind. Morgen gaan we verder het eiland onderzoeken onder andere naar Prora. Dus voor nu zeggen we gute nacht en auf wienerschnitzel!

• 11 Augustus 2015 - 20:19

Lucia En Riko:

zo zo nu even genoeg gelezen weer wat een verhaal, jullie genieten wel zo te zien.
    Mooi om dit verhaal te lezen.Ik wens jullie nog een paar mooie dagen.
    groetjes van ons uit Veelerveen