Rügen, dag 9 - Reisverslag uit Sassnitz, Duitsland van BjoMirSwe - WaarBenJij.nu Rügen, dag 9 - Reisverslag uit Sassnitz, Duitsland van BjoMirSwe - WaarBenJij.nu

Rügen, dag 9

11 Augustus 2015 | Duitsland, Sassnitz

Vandaag begon de dag met het ontbijt in ons hotel. Een simpele maar toch doeltreffende maaltijd. We gingen op weg naar Binz, om daar het enorme complex van Prora te bekijken. Dit is het voormalig DDR complex, waar 20.000 soldaten vakantie konden vieren. Dit complex is nooit helemaal voltooid, maar de enorme gebouwen staan er grotendeels nog. Totaal had het gebouw een lengte van 4,5 km. Verdeeld over meerdere blokken. Sommige gebouwen zijn nu in gebruik als jeugdherberg of verbouwde en opgeknapte hotels. Dit complex staat direct aan de Oostzee. Dus we hebben ook ff een kijkje genomen op het strand. Daarna zijn we doorgereden naar Koningsstuhl. Dit behoort tot het Jasmund National Park, waar de krijtrotsen onderdeel van zijn. Vanaf de parkeerplaats tot aan het informatiecentrum was het 3.0 kilometer lopen. Eenmaal daar besloten we niet met de Tour mee te gaan maar zelf op onderzoek te gaan, net als velen met ons. Hiervoor moest er nog wel wat gedaald en later geklommen worden. Naar beneden ging prima maar je moest ook weer omhoog. Eenmaal beneden had je een prachtig uitzicht op de krijtrotsen en de zee. Toen weer naar boven. Poeh wat een klim was dit zeg. Het kostte Miriam nogal wat moeite om weer boven te komen. Maar gelukkig was er een bus die mensen naar de parkeerplaats terug bracht. Miriam heeft hier dankbaar gebruik van gemaakt terwijl Björn de 3 km nog heeft terug gelopen. Na bijgekomen te zijn nog even langs de winkel en terug naar het hotel om ons op te frissen en te gaan eten. Na het eten zijn we gaan bowlen. Uiteraard moest Björn weer winnen want ja anders slaapt hij niet goed