Rügen , dag 10 - Reisverslag uit Nieuwe Pekela, Nederland van BjoMirSwe - WaarBenJij.nu Rügen , dag 10 - Reisverslag uit Nieuwe Pekela, Nederland van BjoMirSwe - WaarBenJij.nu

Rügen , dag 10

12 Augustus 2015 | Nederland, Nieuwe Pekela

Vandaag de dag weer begonnen met een ontbijtje in ons hotel. Daarna zijn we vertrokken naar het noordelijkste puntje van het eiland Rügen, " Kap Arkona". Eenmaal aangekomen bij de parkeerplaats kon je kiezen uit een wandeling of met het treintje naar het noordelijkste puntje. Wij kozen vandaag voor het treintje. We hadden al best veel gewandeld deze vakantie. We werden afgezet bij de vuurtorens van het eiland. Na een aantal bezichtigingen en fotomomenten kwamen we aan bij de afdaling voor het strand. De andere gedeelten van het eiland om op het strand te komen waren afgesloten ivm instortingsgevaar van de kustlijn. Ook dit was weer een beste trap naar beneden. Uiteindelijk toch besloten naar beneden te gaan waar het wel vertrouwd was om af te dalen. Hier had je een mooi uitzicht en kon je ook goed zien waarom de andere paden waren afgesloten. Na ook hier de nodige foto's de klim weer naar boven gemaakt en hebben we verder rond gelopen over dit deel tot het treintje ons weer mee terug nam naar de parkeerplaats. We zijn terug naar het hotel gereden waar we vervolgens op aanraden van het hotel het dierenpark tegenover het hotel hebben bezocht.na dit bezoek terug naar het hotel om ons om te kleden in warmere kledij om uit eten te gaan. We hebben nog wat winkels bekeken maar hier op het eiland gaat alles al vroeg dicht dus was geen groot succes. Daarna overheerlijk gegeten en genoten van de zonsondergang bij de zee. Terug in het hotel de spullen vast wat bij elkaar gepakt en tijd om te gaan slapen.